..::LIFE is Drama::..

and you are the lead actor

Masih adakah?

Published by sham under , on Sunday, May 10, 2009

Saya kekurangan mood untuk karang mengarang, update blog ini, banyak sebabnya; exam yang sudah terlalu hampir, kurang dari 21 hari tetapi saya seperti belum study satu apa pun lagi, masalah-masalah yang terasa susah dan berat kadangkala untuk dipikul dek bahu ini dan juga mungkin kerana hati saya sudah tertinggal di satu tempat yang tidak ramai pernah sampai. ;)

Tetapi ada sesuatu yang memanggil saya untuk rajinkan diri untuk menaip entry ini.

Entah kenapa hari Rabu yang lepas ringan saja mulut saya bertanya pada kakak, di mana lelaki bermulut manis berwajah baik itu. Laju saja kakak menjawab "Bini dia masuk hospital, tunggu masa nak bersalin". Terlopong mulut saya, rasanya kalau ada lalat yang lalu lalang, pasti sudah menjumpai mulut saya yang ternganga luas ketika itu. Oh, lelaki itu seseorang yang sangat rajin flirt dengan seorang sahabat saya, dan sungguh, saya dan sahabat sungguh tidak sangka lelaki yang hanya tua setahun dari kami itu sungguh gatal rupanya. Sungguh. Kakak pun rupanya sudah lama menunggu masa yang sesuai untuk beritahu pada saya status lelaki itu.

Betul-betul terkejut dan terkesima. Dan saya terfikir buat kesekian kalinya, masih adakah lelaki yang benar-benar jujur, baik dan ikhlas yang tidak gatal, tidak akan curang dan tidak akan menghancurkan hati kami, kaum perempuan? Masih adakah?

11 critics:

WanYgBest said... @ May 10, 2009 at 4:44 PM

ayyyoooo...sangat kejiiiiii... ade org ckp, lelaki mmg akan jd xtra gatai bile wife dia pregnant...xtau la betul ke x...kena wat research nih...huhuhu

kesian kat wife, bekorban selama 9 bln, betarung nyawa nak melahirkan zuriat...tp...itukah balasan si suami? ish..ish..ish...

emo..emo..

Anonymous said... @ May 10, 2009 at 11:12 PM

Mukanya sgt baik, mulut manis, berpura2 baik & caring. Mmg kalu tgk dia, tak sangka dia bperangai sebegitu.. Apekah tujuannya.. Wallahualam..

Anonymous said... @ May 10, 2009 at 11:14 PM

Mmg patut Sham terlopong pun..

kuizikel said... @ May 11, 2009 at 1:01 AM

gila keji.... hidup ini begitulah, terlalu banyak rahsia yang kadang-kadang kita pon tak mengerti... life is drama or drama is a part of life? hmmmm

p/s : insya-Allah masih ada, jangan berhenti berusaha + berdoa... amin

ska said... @ May 11, 2009 at 12:23 PM

adaaaa.. tp kita jek yg tak jumpe lg. huhuhu..

sham said... @ May 11, 2009 at 11:21 PM

Wan : sile lah buat research nya. aku bagi subject. ok? hehe

Anon : itu lah pasal, yg lebih keji bile esoknya kakak tu bagitau lelaki tu memang selalu flirt begitu dengan ramai perempuan. pergh!

Kak Kui : oh, saya sangat suka dengan kata-kata semangat dan perangsang itu. a lil bit faith has seeped back in ;)

kd : smoge kite berjumpa, soonest! :)

Anonymous said... @ May 12, 2009 at 8:52 AM

Next time gi sana..leh tanya..hari tu dia dpt baby girl/boy.. :-P

Nadym said... @ May 13, 2009 at 1:35 PM

Kena hati-hati dengan lelaki peramah or approachable sesangat ni kot..kalau bujang selalunya malu2 sikit..

amoi said... @ May 20, 2009 at 2:36 PM

oh mmg keji...

Liz said... @ May 22, 2009 at 2:16 PM

wah, selamba punye laki! kesian bini tu. kalau laki aku camtu, siap la!

sham said... @ May 24, 2009 at 1:06 AM

Anon : tu lah, nk buat-buat tanye, tgk terkejut ke tak die yg rahsia dia dah bocor heh

Kak Nadym : dia tidaklah peramah or approachable sgt, ada ciri-ciri malu-malu dia, mmg tak dpt kesan lgsg dia tu dah kawen heh

amoi : kan?

Liz : tu lah, lelaki tu sgt kerek, bini tgh sarat, dia bersuke suki kat luar..

Post a Comment

 

Drama Scene Investigation

Drama Channel

Top 10 Critics